Nedala mě vyčůrat! Ani jsem nedostal najíst!

20. 01. 2021 16:55:00
To nejsou slova nějakého vetchého stařečka na kolečkovém křesle, který je plně závislý na svém okolí! Pronesl je vzdělaný muž středního věku a myslel je naprosto vážně!

Naše kafíčka s Martou se přenesla do virtuálního prostředí. V mínus pěti u stánku moc mrznou ruce, moc se kouří od pusy při mluvení a navíc se nám brýle mlží od páry z kelímku. Povídáme si tedy přes obrazovku.

Ale nasmějeme se jako vždycky!

Cinkání lžičky v hrnečku (i když nesladí) je u Marty dlouholetý rituál, kterým začíná každá její káva. Slyším cinknutí a už si chytám bránici!

"Jeli jsme s Petrem do Čech kvůli neodkladné rodinné záležitosti. Sice byla vánice, že by psa nevyhnal, ale když musíš, tak musíš! Některé události prostě nejdou odložit!

Němci mají obvykle dálnice velice dobře upravené a plně pod kontrolou i za největší sloty a tak jsme to riskli a ráno vyrazili.

Už máme svoje pumpy po cestě, kde stavíme. Kafe, něco na zub, trochu dotankovat, abychom vydrželi k levnější pumpě za hranicemi, na záchod a pádíme dál.

Tak je to obvykle.

Tentokrát to ale byl děs běs! Sněhová vánice celou cestu, stěrače nestíhaly stírat sníh, zrcátka zavátá z obou stran, odmrazování nestačilo. Na předním skle soustavný nános bílé břečky.

No dyť to sama znáš!"

Přikyvuju, že znám. Sama jsem už takhle několikrát jela.

"Skoro celé Německo to celkem šlo. Ale za Ambergem už se jelo jenom krokem! Chvíli jsem jela za sypačem s radlicí, ale ten na sjezdu odbočil, aby jel zpátky v protisměru.

Na vozovce byl takový ten mazlavý sníh, co když zastavíš, tak se nerozjedeš. Jela jsem opatrně a časem jsme dojeli malou kolonu.

Předjet se nedalo, protože v levém pruhu byla neprojetá pěticentimetrová vrstva prosolený klouzavý srajdy, to se jinak nazvat nedá...

Tak jsem zpomalila a jela opatrně dál...

Petr seděl vedle mne, chvílemi podřimoval, chvílemi mi vykládal vtipy, protože řidičku je třeba bavit...

Měla jsem toho fakt plný kecky!

Za Ambergem je naše poslední zastávka v Německu. Moje oblíbená benzínka!

Tentokrát jsem ji ale musela vynechat!

K pumpě je totiž nájezd do mírného kopečka. Prohrnutý nebyl, cestáři v nedohlednu. Kdybych na něm klouzla a zastavila, tak se nerozjedu! A couvat v tomhle po dálnici, to ani náhodou!

Koukám na nádrž. Na Rozvadov vydrží, protože jedeme pomalu.

Říkám, že pokračujeme rovnou do Čech, že nebudu riskovat!

Petr zrovna otevřel oko a asi měl špatný sen. Když viděl, že míjíme pumpu, začal mít pindy...

Na hranice jsme dojeli v pořádku, v klidu natankovali a svištěli dál...

Akorát že pak Petr každému na potkání vykládal, koho že si to vzal za ženu, že ho nedá ani vyčůrat a ani mu nedá najíst! A jak mu bylo ublíženo a jak trpěl!

Znáš ho, komika, vykládal to fakt všem!"

Marta se usmívala a zvedla hrneček k puse, že svlaží rty dalším douškem lahodného nápoje.

V pozadí jsem slyšela tlumený smích.

Marta vzhlédla nad obrazovku a najednou se do záběru naklonil Petr. Celý náš rozhovor sledoval, oba pracují z domova...

"Hele, a jestlipak víš, co udělám příště???", pravil jak důležitost sama.

"Vezmu si piknikový koš se svačinkou!!!

A taky plenkové kalhotky!!!"

---

PS. (Nejen) na dálnici je veselo i smutno :-) Spíš veselo :-)

Aquaplaning? To je přece „Pozor, srnky!“

Nejlepší kočkolap? Jedině kabriolet!!!

Hasiče volat nebudu! Potápěči to jistí!

Mezi dvěma zeměmi? Hvězdná brána v praxi!

Autor: Stanislava Boudová | středa 20.1.2021 16:55 | karma článku: 48.50 | přečteno: 7750x

Další články blogera

Stanislava Boudová

To není strašidlo! Jen plastiková žena!

A mluví! Není to nafukovací panna, ale žena těžko odhadnutelného věku! Přítomní muži ji svými pohledy hodnotí a těžko říci, jaký je výsledek. Všichni totiž vypadají úplně normálně a nevypadá to, že by ji chtěl někdo oslovit!

20.3.2024 v 16:55 | Karma článku: 36.77 | Přečteno: 4379 | Diskuse

Stanislava Boudová

Optimalizuju! Cestuju zásadně v děravejch trenclích!

To je otázka vkusu, zdá se. Pokud člověku nevadí vystavit se nebezpečí, že si tam dole něco odře nebo skřípne do zipu, tak nemá problém! A může si to dát patentovat a vydělat majlant! No řekněte, kdo to má?

6.3.2024 v 16:55 | Karma článku: 42.69 | Přečteno: 3708 | Diskuse

Stanislava Boudová

60+?!? Staroušek slaví devadesátku! A chce se rozvést!

No a co? Na některé věci není nikdy pozdě. A když jste sedmdesát let ženatý s jednou ženou, tak je možná na čase udělat nějakou změnu! Je přece moderní doba! Nebo ne?

21.2.2024 v 16:55 | Karma článku: 45.51 | Přečteno: 6770 | Diskuse

Stanislava Boudová

Něco nám žere elektřinu!

To s očima navrch hlavy tvrdil manžel, když zděšeně seběhl ze schodů! Koukala jsem na něj nedůvěřivě! Hlavou mi letělo... Dobrá, kuna může ukousnout kabely v motoru, pes překousat koleje, ale co může žrát elektřinu? Mimozemšťan?

7.2.2024 v 16:55 | Karma článku: 45.41 | Přečteno: 5317 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 12.83 | Přečteno: 188 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.69 | Přečteno: 385 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 534 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.14 | Přečteno: 189 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.38 | Přečteno: 9295 | Diskuse
Počet článků 193 Celková karma 43.06 Průměrná čtenost 5006


Svět mne baví. Cvrkot kolem je úžasný.

Pozoruji (nejen) naši malou zemi z ještě menší zemičky.

 

Foto (c) Štěpánka Boudová
 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...