Jóóó paní, to vám fakt nepomůžuuu! ...aneb když kuna kraluje!

21. 09. 2022 16:55:00
Čeká mne dlouhá cesta. Osmset kilometrů. Nastartuju! Palubní deska plná červených vykřičníků! Asi neodjedu! Ale mám štěstí! Asistenční služba to jistí! Nebo snad ne?!?

Marta dneska měla v očích šibalské čertíky. Nově se vrátila z Česka a tohle bylo naše první kafíčko po cestě.

Ani nečekala na zákusek a hned spustila. Měla její další poprvé! A prý velké!!!

"Tak si představ, co se mi nestalo!", s úsměvem začala Marta: "Tomu nebudeš věřit!

Už jsem se chystala zpátky, auto naložené, nádrž plnou a že vyrazím zase na cestu. Vše jako vždycky.

Ale! Sednu ráno do auta, nastartuju a všude samé červené vykřičníky! Auto pípá, všechno bliká a já čtu na palubní desce: Zkontrolujte hladinu chladicí kapaliny!"

Marta umí leccos, ale o auto se starat nemusí. Jezdí do servisu a tam jí vždycky všechno zkontrolují. Auto jí šlape jak švýcarské hodinky!

"Co teď, říkám si?!?", Marta jede jako kulomet: "Vypnu motor a přemýšlím. Nastartuju ještě jednou... ...a totéž!

Nejjednodušší je zavolat asistenční službu, s tou mám dobré zkušenosti. Sice od jiné značky, ale dvakrát vše zorganizovali okamžitě a k mé naprosté spokojenosti. Jednou v Česku a jednou v cizině.

Koukám do sevisní knížky. Tam samozřejmě jen číslo na mou zahraniční asistenci. To asi nebude to pravé ořechové, myslím si...

Tak na internetu hledám číslo na českou. Volám tam a dozvídám se, že jsou hlavně odtahovka. Ale dávají mi aspoň číslo na značkový autoservis v krajském městě. Tam naštěstí jsem. Koukám na mapy a mám to do servisu jen sedm kilometrů. Ale naprosto nevím, jestli tam s autem můžu dojet. Abych třeba nezadřela motor!"

Sleduju Martu a přemýšlím, co bych v té situaci dělala já. Taky se v motorech vůbec nevyznám a spoléhám na (zatím bezchybné) služby mého servisu.

"Volám tedy synovci," nachází rychlé řešení Marta: "Ten se v autech vyzná. Nabízí nejjednodušší způsob. Říká: Kouknu, doleju tam destilovanou vodu a ty pak dojedeš do sevisu, kde to prozkoumají.

Volám pro jistotu ještě do sevisu, co mám dělat. Říkají mi totéž. A mám dolít jen na minimum, ne víc. Že prý tou vodou jen rozředím chladicí kapalinu a oni mi ji pak dolejí na maximum. A že prý mám v pondělí přijet k nim.

Moc se mi to nehodí, ale vyložím zase auto a holt si užiju další víkend v domovině. Na asistenční službu už se neobracím, přes víkend by to asi bylo složité a nechci, aby mi auto někam odtahovali.

Ještě píšu mail mému zahraničnímu servisu, jakou mám chladicí kapalinu. Odpověď mám obratem - G13.

Na YouTube sleduju rozdíly mezi kapalinami. Dovídám se různé podrobnosti a souvislosti, které by mne vůbec nenapadly!", směje se Marta.

"No a pak ještě studuju, jak otevřít přední kapotu. To jsem v životě nedělala!

A s kamarádkou jdu koupit na nejbližší benzínku rovnou tu správnou chladicí kapalinu, ať radši neředím vodou! Kámoška mne prý psychicky podpoří! Ale je taky zvědavá, jak se to kupuje...

Na pumpě samé ženské! Nemám problém se hned zeptat, kde mám hledat.

Smějí se mi tam! Prý jsem snad první žena, která ji u nich kupuje! A jsem hrdá na to, že vím, že chci G13 růžovou a že se ptám, jestli mají rovnou ředěnou a ne koncentrát, který bych měla ředit já!

Mají! Pyšně nesu úlovek domů a než se setmí, jdeme dolévat!

Jenže ouha! Kapotu jsem zdárně otevřela, ale... ...nádržka je plná! Je na maximu!

Zkouším tedy nastartovat, jestli se jen nezbláznil palubní počítač. Nezbláznil!

Furt samý červený vykřičník!

Jdu si dát kafe na uklidnění a auto nechávám do pondělka svému osudu!

V pondělí ráno volám na jiné číslo asistenční služby. Vylíčím, co se děje. A paní na příjmu mi po chvíli poslouchání velice unaveným hlasem říká: "Jóó paní, to vám nepomůžu! Musíte počkat na osmou na telehovor se servisním technikem!"

Tolik času nemám. Na webu servisu z pátka mají i nouzové mobilní číslo. Volám tam! Naštěstí se mi ozývá ten samý člověk, co jsem spolu mluvili v pátek.

Mám prý otevřít kapotu a zkontrolovat kabely. Už to umím otevřít a tak jdu kontrolovat! Jsou v pořádku!

A že prý mi pošle mobilního technika a ten na to koukne a rozhodne, co dál!

Technik je u auta jako blesk a kontroluje. Zdá se mu vše v pořádku a volá do servisu, ať mu řeknou, jestli mám přijet nebo přijede odtah!

Prý mám jet a sledovat teplotu. Technik pojede za mnou pro případ, že by se motor přehřál!

Domlouváme, kudy přes město pojedeme a vyrážíme! Motor přede jako spokojený kocour!"

"A v servisu?!?", jen vydechnu, protože jsem zvědavá, co se to vlasně stalo. Může se mi to snadno stát taky!

"Tam to bylo legrační!", směje se už nahlas Marta: "Udělali jsme přijímací papíry a pak nás oba zavolal technik k autu. Měl úsměv od ucha k uchu a málem si ťukal na čelo! Měl co dělat, aby se nechechtal nahlas!

Otevřel kapotu a ukázal prstem nad chladicí nádržku. A se slovy: "Vy jste prý kontrolovali kabely??? Vidíte to, co já?" se začal opravdu smát!

Tam kabel od čidla chladicí kapaliny! Překousaný! Vyřádila se na něm místní kuna! Proto ty červené vykřičníky! Když prý jsem přejela autem ze zahrady na parkoviště ve městě, tak parkovištní kuna cítila zahradní kunu a útočila na ni tím, že překousala kabely!

Smála jsem se taky, protože to není můj obor a taky že to nebylo nic závažnějšího! Holt jsme místo kabelů kotrolovali hadičky! Mobilní technik se ale nesmál, protože si měl všímnout sám! Ale asi sledoval víc mne než kabely a hadičky.

Auto bylo za dvě hodiny opravené a mohla jsem vyrazit na dlouhou cestu.

A měla jsem další, tentokrát technické poprvé!"

Marta upila kafíčka a smála se dál: "A víš, co mi technik poradil? Ať si do motoru pověsím vonítka na záchod, že prý to kuny odradí! Že mu to říkají zákazníci.

Když jsem se jako praktická žena ptala, jestli mám koupit nějakou vůni, kterou nemají kuny rády, třeba citrónovou nebo levandulovou, tak se jen zasmál a řekl:

Kupte tu úplně nejlevnější kuličkovou z večerky nebo tržnice, ty jim prý smrdí úplně nejvíc!!!""

---

PS. Marta a auto! To se jeden občas nasměje!

Ekologové můžou jásat! Drobného hmyzu je až moc!

Májový polibek? Ne! Jen kropenaté auto!

Mám dálnici označkovanou pokutama!

Autor: Stanislava Boudová | středa 21.9.2022 16:55 | karma článku: 46.83 | přečteno: 4477x

Další články blogera

Stanislava Boudová

To není strašidlo! Jen plastiková žena!

A mluví! Není to nafukovací panna, ale žena těžko odhadnutelného věku! Přítomní muži ji svými pohledy hodnotí a těžko říci, jaký je výsledek. Všichni totiž vypadají úplně normálně a nevypadá to, že by ji chtěl někdo oslovit!

20.3.2024 v 16:55 | Karma článku: 36.77 | Přečteno: 4379 | Diskuse

Stanislava Boudová

Optimalizuju! Cestuju zásadně v děravejch trenclích!

To je otázka vkusu, zdá se. Pokud člověku nevadí vystavit se nebezpečí, že si tam dole něco odře nebo skřípne do zipu, tak nemá problém! A může si to dát patentovat a vydělat majlant! No řekněte, kdo to má?

6.3.2024 v 16:55 | Karma článku: 42.69 | Přečteno: 3708 | Diskuse

Stanislava Boudová

60+?!? Staroušek slaví devadesátku! A chce se rozvést!

No a co? Na některé věci není nikdy pozdě. A když jste sedmdesát let ženatý s jednou ženou, tak je možná na čase udělat nějakou změnu! Je přece moderní doba! Nebo ne?

21.2.2024 v 16:55 | Karma článku: 45.51 | Přečteno: 6770 | Diskuse

Stanislava Boudová

Něco nám žere elektřinu!

To s očima navrch hlavy tvrdil manžel, když zděšeně seběhl ze schodů! Koukala jsem na něj nedůvěřivě! Hlavou mi letělo... Dobrá, kuna může ukousnout kabely v motoru, pes překousat koleje, ale co může žrát elektřinu? Mimozemšťan?

7.2.2024 v 16:55 | Karma článku: 45.41 | Přečteno: 5317 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 61 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 5.14 | Přečteno: 82 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 20.13 | Přečteno: 496 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 236 | Diskuse
Počet článků 193 Celková karma 43.06 Průměrná čtenost 5006


Svět mne baví. Cvrkot kolem je úžasný.

Pozoruji (nejen) naši malou zemi z ještě menší zemičky.

 

Foto (c) Štěpánka Boudová
 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...