Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Máte moc lehkou nohu! Musíte víc brzdit!

Jdete na roční prohlídku a v servisu vám řeknou, že musíte vyměnit nejen brzdovou kapalinu, ale i brzdy? Přední i zadní? To je tedy pěkná pálka! A navíc vám řeknou, že musíte víc brzdit! To přece nemá logiku!

Marta přišla na kafíčko na poslední chvíli. Už jsem myslela, že jí do toho něco vlezlo. Ale to by mi zavolala, je přece taková akurátní a systematická!

...ale ne, nic jí do toho nevlezlo! Dorazila a byla taková zvláštní. Napůl zklamaná a napůl odhodlaná. Takhle ji nevídám! To je divné!

"Omlouvám se, ale běžím ze servisu. Přezouvám na zimu!," sotva dosedla, spustila Marta.

"To je před zimou normální, taky už mám přezuto. Sice je skoro jaro, ale předpis je předpis!", usměju se na Martu a mám pocit, že je navíc ještě nějaká roztěkaná. Jsem zvědavá, co z toho vyleze!

"Jo, je to normální, dělám to pravidelně. Jenže když přijedeš do servisu, necháš tam auto a oni ti pak posílají urgentní maily a ještě volají, tak už to normální není...

...to bylo na začátku léta, byla jsem jen na roční prohlídce." přimhouřila oči Marta: "Vrátila jsem se domů a asi za hodinu mi volají, jestli jsem viděla mail s fotkami, že je problém! Velký problém!

Přední i zadní brzdy jsou ve špatném stavu a musí se vyměnit. A že to musí udělat hned, protože to je nebezpečné!

A to si můžeš představit, že to je darda! Takový limit na kartě nemám a navíc jsem si říkala, proč je musím měnit tak brzo. Auto je skoro nové! A já jezdím předvídavě!"

To vím, Marta je skvělá řidička a má najeto skoro milion kilometrů. A taky vím, že když mívala služební auto a po třech letech je firma prodávala zaměstnancům, tak všichni chtěli auto po Martě, že je skvěle zajeté.

Než jsem stačila otevřít pusu s otázkou, Marta pokračovala: "Tak se ptám, jestli stačí teď vyměnit jedny a na podzim druhé. Technik říká, že zadní jsou důležitější a přední můžou počkat.

Co jsem měla dělat, souhlasila jsem. Na dálnici jsou brzdy třeba a mám se ráda a nechci se vystavovat situaci, že nabourám jen proto, že mi nebudou fungovat!"

Marta se už začala usmívat tak, jak ji znám. Vesele!

"Kontrola byla rychlá i se zadními brzdami. Pro jistotu jsem si ty staré nechala naložit do auta, že je ještě ukážu někde jinde, jak to vidí oni. Důvěřuj, ale prověřuj!

Když jsem se ptala technika, jak je to možné, že se ty brzdy tak rychle ojely, tak mi to nedokázal vysvětlit, prý se to stává. Ale jak mne hned upozornil, tak záruka se na tohle opotřebení nevztahuje!"

Pořád jsem čekala nějaké vysvětlení. To Marta obvykle mívá, ale dneska to zatím tak nevypadalo...

"V létě jsem neměla čas pátrat, co se mohlo stát, jestli to byla jen závada materiálu nebo třeba vlhké počasí...

Pak mi v létě v Česku kuna překousala kabely, to už jsem ti říkala...

A když mi pak po opravě technik předával auto, tak jsme jen tak u něj chvíli stáli a on mi mezi řečí povídá: Podívejte se na ty přední brzdy, už jsou na tom hodně špatně. Nevím, jak tam u vás, ale tady byste technickou neprošla!

Ptám se, proč jsou tak opotřebované, když je auto skoro nové. On se jen usmál a říká: Máte moc lehkou nohu! Musíte víc brzdit!!!"

Marta na mne koukla s potutelným úsměvem: "Hned se ptám, jak víc brzdit?!? Tak mi vysvětlil, že když mám automatickou převodovku, že musím jezdit trochu jinak než dřív. Že určitě brzdím motorem, že dojíždím k semaforům, že když vidím kolonu, tak že dám nohu z plynu a tak podobně.

Jo, měl pravdu. Od té kunové akce se snažím víc brzdit a nedojíždět bez plynu. Jsem zvědavá, jaký bude příště další interval výměny.

A je holt vidět, že technik byl starý praktik, co koukne na auto a vidí. V mém servisu jsou mladí hoši a ti holt zatím neví..

Hned jsem si dala úkol, že musím najít nějaká videa a prozkoumat, jak se má vlastně brzdit! Když už jsem si na středněvěká kolena pořídila moje první auto s automatickou převodovkou!", koukla Marta na hodinky a už se zvedala. Ještě na mne ode dveří zavolala:

"Musím se přiznat, že tohle byla moje nejdražší lekce autoškoly!"

...a pádila do servisu pro auto se zimním přezutím a novými předními brzami!

 

V servisu pořídili i dokumentaci.

V servisu pořídili i dokumentaci...

---

PS. Když se často cestuje mezi dvěma zeměmi, je auto nejen dopravní prostředek, ale i parťák na cesty!

Ekologové můžou jásat! Drobného hmyzu je až moc!

Májový polibek? Ne! Jen kropenaté auto!

Mám dálnici označkovanou pokutama!

 

Autor: Stanislava Boudová | středa 2.11.2022 16:55 | karma článku: 46,14 | přečteno: 5926x
  • Další články autora

Stanislava Boudová

Nemáte eura? Slováci vás zachrání!

V klidu si tak jedete a najednou si uvědomíte, že jste tu dvoueurovku zapomněli doma na poličce. Přes celé Německo to bez odskočení si nedáte. A přece nepůjdete na malou za benzínku!

17.4.2024 v 16:55 | Karma: 16,76 | Přečteno: 693x | Diskuse| Cestování

Stanislava Boudová

60+?!? Stařenka nemá Alzheimera! Jen si vzala jiné kalhoty!

V určitém věku už člověk může očekávat, že se jeho zdravotní stav asi zhorší a snaží se ze všech sil, aby zůstal soběstačný a nemusel se spoléhat na pomoc ostatních! A dokud nevyjde z domu jen v kalhotkách, tak je to přece fajn!

3.4.2024 v 16:55 | Karma: 37,32 | Přečteno: 2643x | Diskuse| Ona

Stanislava Boudová

To není strašidlo! Jen plastiková žena!

A mluví! Není to nafukovací panna, ale žena těžko odhadnutelného věku! Přítomní muži ji svými pohledy hodnotí a těžko říci, jaký je výsledek. Všichni totiž vypadají úplně normálně a nevypadá to, že by ji chtěl někdo oslovit!

20.3.2024 v 16:55 | Karma: 43,22 | Přečteno: 5526x | Diskuse| Ona

Stanislava Boudová

Optimalizuju! Cestuju zásadně v děravejch trenclích!

To je otázka vkusu, zdá se. Pokud člověku nevadí vystavit se nebezpečí, že si tam dole něco odře nebo skřípne do zipu, tak nemá problém! A může si to dát patentovat a vydělat majlant! No řekněte, kdo to má?

6.3.2024 v 16:55 | Karma: 44,47 | Přečteno: 4196x | Diskuse| Cestování

Stanislava Boudová

60+?!? Staroušek slaví devadesátku! A chce se rozvést!

No a co? Na některé věci není nikdy pozdě. A když jste sedmdesát let ženatý s jednou ženou, tak je možná na čase udělat nějakou změnu! Je přece moderní doba! Nebo ne?

21.2.2024 v 16:55 | Karma: 46,57 | Přečteno: 7439x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za týden přibylo 1604 nakažených černým kašlem. Třetina jsou mladiství

29. dubna 2024  13:55

Za uplynulý týden přibylo podle údajů Státního zdravotního ústavu 1604 nakažených černým kašlem,...

Za dvacet let úspěšného vývoje Českého republiky to nepovažujeme, řekl Klaus

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  13:47

Přímý přenos Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

Skotský premiér Yousaf po roce rezignoval, doplatil na rozchod se zelenými

29. dubna 2024  13:28

Skotský premiér Humza Yousaf v pondělí oznámil rezignaci. Po ukončení koaliční spolupráce jeho...

Jak se chystá převrat. V Německu začal proces s Říšskými občany

29. dubna 2024  7:35,  aktualizováno  13:22

Z členství v teroristické organizaci a z přípravy vlastizrádného aktu se od pondělka před soudem ve...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 195
  • Celková karma 38,97
  • Průměrná čtenost 4980x
Svět mne baví. Cvrkot kolem je úžasný.

Pozoruji (nejen) naši malou zemi z ještě menší zemičky.

 

Foto (c) Štěpánka Boudová